Tech Support for D.O.E. Devices & iPad Update August 13, 2020

 


iPad Update August 13, 2020
For anyone who has a DOE-loaned ipad, we have some important updates for you. It is essential that you take the actions below to ensure your child’s ipad is ready for use for return to school. The first day of school is only a few weeks away, and all students will be working remotely for at least a few days a week. Your child will need their ipad to be ready for learning for the fall. Please note that when we have other updates, we will send messages to you and your iPad on Thursdays, and we will let your schools know about the updates.
To prepare, you MUST 
Turn on the iPad
Some iPads have not been turned on all summer. We need you to charge and power up the ipad.
Turn Airplane Mode On and Off

This will reset your internet connection

  1. Go to Settings
  2. Find the Airplane Mode button
  3. Turn Airplane Mode on for ten seconds (button turns green)
  4. Turn Airplane Mode off and wait until the ipad reconnects to the internet 
  5. You will see the connected icon at the top of the screen
  6. Go to schools.nyc.gov to make sure your ipad is connected to the internet - all DOE-loaned ipads have internet access.
Sign into Zscaler

To ensure your child is using the internet with all the safety the DOE requires to protect your child. You will need to sign into the content filter application, Zscaler. Follow these directions, or see the instructions on our Zscaler page:

  1. Return to the main screen.
  2. Tap the Zscaler icon.
  3. Once Zscaler is open (you don’t need to sign in), wait for the “Service Status” to say “ON”.
  4. Close Zscaler.
  5. That is it. You can use the iPad normally now.
Sign into the Learn at Home App

To get ready for the first day of school, make connecting to learning and support much easier for your child (and you, too!), and allow you to get notifications on the iPad:

  1. Find the Learn at Home icon on the main screen on the iPad
  2. Log in using your @nycstudents.net account (only use the student’s username and password, no need to include @nycstudents to log in)
  3. From the Learn at Home app your child can access TeachHub, Google Classroom and get help.
Good news! Your child’s iPad is Now a Hotspot

That allows you to connect other devices used for remote learning to the internet. It is easy:

  1. Go to Settings
  2. Find Personal Hotspot and click to take you to the login screen
  3. Select Allow Others to Join
  4. Devices other students in your house are using for remote learning can be added to that connection
As a reminder, as with the ipad itself, the hotspot connection is to be used only to access remote learning activities. Any unauthorized use is strictly prohibited.


Actualización de iPad 13 de agosto de 2020

Para cualquier persona que tenga un ipad prestado por el DOE, tenemos algunas actualizaciones importantes para usted. Es esencial que tome las medidas que se indican a continuación para asegurarse de que el ipad de su hijo esté listo para usarse y regresar a la escuela. Faltan solo unas semanas para el primer día de clases y todos los estudiantes trabajarán de forma remota durante al menos unos días a la semana. Su hijo necesitará su ipad para estar listo para aprender durante el otoño. Tenga en cuenta que cuando tengamos otras actualizaciones, le enviaremos mensajes a usted y a su iPad los jueves y les informaremos a sus escuelas sobre las actualizaciones.

Para prepararse, DEBE 

Enciende el iPad

Algunos iPads no se han encendido en todo el verano. Necesitamos que cargue y encienda el ipad.

Activar y desactivar el modo avión

Esto restablecerá su conexión a Internet

Ir a la configuración
Encuentra el botón Modo avión
Activa el modo avión durante diez segundos (el botón se vuelve verde)
Desactive el modo avión y espere hasta que el ipad se vuelva a conectar a Internet 
Verá el icono de conectado en la parte superior de la pantalla
Vaya a schools.nyc.gov para asegurarse de que su ipad esté conectado a Internet; todos los ipads prestados por el DOE tienen acceso a Internet.

Iniciar sesión en Zscaler

Para garantizar que su hijo esté usando Internet con toda la seguridad que el DOE requiere para proteger a su hijo. Deberá iniciar sesión en la aplicación de filtro de contenido, Zscaler. Siga estas instrucciones o consulte las instrucciones en nuestra   página de Zscaler :

Regrese a la pantalla principal.
Presiona el ícono Zscaler.
Una vez que Zscaler esté abierto (no es necesario que inicie sesión), espere a que el "Estado del servicio" diga "ACTIVADO".
Cierre Zscaler.
Eso es. Ahora puedes usar el iPad normalmente.

Inicie sesión en la aplicación Learn at Home

Para prepararse para el primer día de clases, haga que la conexión con el aprendizaje y el apoyo sea mucho más fácil para su hijo (¡y usted también!), Y le permite recibir notificaciones en el iPad:

Busque el icono de Learn at Home en la pantalla principal del iPad
Inicie sesión con su cuenta @ nycstudents.net (solo use el nombre de usuario y la contraseña del estudiante, no es necesario incluir @nycstudents para iniciar sesión)
Desde la aplicación Learn at Home, su hijo puede acceder a TeachHub, Google Classroom y obtener ayuda.

¡Buenas noticias! El iPad de su hijo es ahora un punto de acceso

Eso le permite conectar otros dispositivos utilizados para el aprendizaje remoto a Internet. Es fácil:

Ir a la configuración
Busque Personal Hotspot y haga clic para ir a la pantalla de inicio de sesión
Seleccione Permitir que otros se unan
Los dispositivos que otros estudiantes de su casa están usando para el aprendizaje remoto se pueden agregar a esa conexión
Como recordatorio, al igual que con el propio ipad, la conexión del punto de acceso se debe utilizar solo para acceder a actividades de aprendizaje remoto. Queda terminantemente prohibido cualquier uso no autorizado.



Calendar